Es-Selamu ‘alejkum, dragi prijatelji!
Obavještavamo Vas da će o novim zimskim terminima okupljanja.
🕓 SVAKOG UTORKA u 19:00
🕓 OSTALI DANI U 19:30
🗺️ Lokacija za muškarce:
Morića han, prvi sprat, broj 8
Sarači 77, Baščaršija, Sarajevo
🗺️🌸 Lokacija za žene:
Utorkom u 19:00, prostorije na Bistriku
ul. Bakarevića br. 1
Petkom u 19:30 u UG Semerkand
🕓 SVAKOG PETKA u isto vrijeme centralni sohbet je u prostorijama UG Semerkand na adresi:
🗺️ 14. Maja (Kasindolska) br. 14,
71210 Ilidža, Sarajevo
🕌Dođite i saznajte više o duhovnom odgoju i čišćenju srca u svjetlu Kur’ana i sunneta – kako doći do istinske ljubavi prema Allahu dž.š., do Njegovog zadovoljstva, do ihlasa i do svega što vodi do toga…
Sohbeti su sa izunom šejha Sejjida Muhammed Fettaha k.s.
Dobro došli!
Više o potrebi za duhovnim doktorima možete pročitati na ovom linku: Duhovne bolesti i doktori.
Odnos fikha i tesavvufa
Tesavvuf (ili orijentalno sufizam) nije sekta niti neka odvojena grupacija u islamu, već islamska nauka o duhovnosti, koja se zasniva na iskrenosti i ljubavi prema Allahu dž.š., Poslaniku, s.a.v.s., i slijeđenju vjere u njezinoj potpunosti.
Imam Malik (pr. 179/795), rahmetullahi alejh, je rekao: “Ko se bude bavio tesavvufom, a ne bude se bavio fikhom, taj će otpasti od vjere. Ko se bude bavio fikhom, a ne bude se bavio tesavvufom, taj će biti griješnik. Ko pak bude sastavio to dvoje, taj će biti pravi vjernik”
Tesavvufska načela su jasna i veliki šejhovi poput Imam Rabbanija k.s. jasno poručuju da osoba koja želi da napreduje na duhovnom putu mora svoje vjerovanje uskladiti sa jednim od 2 priznata mezheba u akaidu i propise sprovoditi po jednom od 4 mezheba u fikhu, pa tek onda da ide na duhovni odgoj i nadogradnju. To je način praktikovanja islama koji je na ovim prostorima preko skoro 500 godina.
Za više informacija o ulozi šejha, posjetite Šta je posao muršida?
Za više informacija o tesavvufu posjetite Tesavvuf – put Kur’ana i sunneta
Radujemo se vašem dolasku, Uzvišeni Allah da bude zadovoljan sa vama.
Šejh Ebu Bekr et-Tamestani (pr. 340/951), rahmetullahi alejh, je rekao: “Budi srcem s Uzvišenim Allahom. Ako nisi u stanju, onda budi s onima koji su svojim srcima uz Njega Uzvišenog, kako bi bereketom druženja s njima dospio do toga da budeš srcem s Njim Uzvišenim”.
Šejh Ibnu ‘l-Hadždž el-Maliki (pr. 737/1336), rahmetullahi alejh, je rekao: “Čovjek treba posjećivati evlije i pobožne robove, čijim viđenjem Uzvišeni Allah oživljava umrtvljena srca kao što oživljava rodnom kišom zemlju. Viđenjem tih robova doživljava se širina u prsima, a teškoće bivaju olakšane, zato što su oni neprestano pred kapijom Plemenitog i Darežljivog Allaha. Onaj koji se njima usmjeri, taj neće ostati odbijen. Onaj koji je s njima skupa, onaj koji ih voli i koji se s njima sprijatelji, taj neće propasti. Oni su zapravo Allahova kapija, koju je On otvorio Svojim robovima. Treba se truditi da ih se vidi, te da se okoristi njihovim bereketom. Viđenjem nekih od takvih robova, osoba postiže razumijevanje, povećava joj se sposobnost pamćenja, nadolazi želja za pokornošću, kao i neke druge pogodnosti koje nije moguće opisati. Dakle, kod osoba koje su opisane na spomenuti način ćeš u njihovom znanju i stanju zapaziti ogromni bereket. Zbog svega toga, onaj koji bude odlazio njima u posjetu, neće ostati lišen spomenutog velikog dobra, ali pod uvjetom da bude slijedio sve sunnete pri tome”.
“O, vjernici, bojte se Allaha i budite s onima koji su iskreni!” (et-Tev-be, 9/119)
“A ti slijedi put onoga koji se iskreno Meni obraća!” (Lukman, 31/15)
“Uspjet će samo onaj koji nefs očisti, a bit će izgubljen onaj koji ga na stranputicu odvodi!” (eš-Šems, 91/9–10)
Šejh Ešref Ali Tanevi, k.s., kaže:
“Put ka održavanju stalne ljubavi prema Allahu je sohbet (druženje) s Allahovim prijateljima. Ako to nije moguće često prakticirati, onda barem jednom sedmično ili jednom mjesečno treba to obavezno činiti. Na ovaj način, lijepi halovi Allahovih prijatelja polako će preći na vas.” (Dr. Dilaver Selvi, Kaynaklarıyla Tasavvuf, str. 419.)
Imam Suhreverdi, k.s., ovako je rekao:
“Bejat (intisab – vezanje) za muršidi kamila je oživljavanje sunneta, jer se to praktikovalo u vrijeme Poslanika, a.s. Ovaj intisab i tevba otvaraju vrata sohbeta (duhovni/ruhanijetski protok sa srca na srce). Osnovna korist ostvaruje se kroz sohbet. Većina šejhova je stava:
‘Onaj ko nije vidio spašenog, ne može se spasiti.'”
(Dr. Dilaver Selvi, Kaynaklarıyla Tasavvuf, str. 421.)
Nema nikoga, osim poslanika, ko je postao potpuni vjernik (kamil), a da nije išao učitelju i alimu (potpunim muslimanima) kojeg je slijedio.
Ako se pitamo: zar nije dovoljno samo slijediti Kur’an i sunnet? Naš spas nije šejh, već Kur’an i sunnet koje slijedimo. Naravno, svi smo obavezni slijediti Kur’an i sunnet. Muršid-i kamil nema drugi cilj osim toga.
Sav problem leži u tome što se treba i vanjštinom i nutrinom pokoriti Kur’anu i sunnetu. Biti na istikametu, u ispravnosti i nutrinom i vanjštinom. To znači postati Allahov čovjek. To je mekam ihsana ili robovanje Allahu.
Ihsan je stanje osvjedočenja u vjeri. Osvjedočenje je otvaranje oka srca i vjerovanje u istine vjere kao da ih vidimo. To je oslobađanje od taklida (slijepo oponašanje). U tom stanju nestaju sumnje.
Ko ne bi želio imati ovakvo srce?
Ali kako se dolazi do ovoga? Samo čitanjem ili slijedeći onoga ko to zna i posjeduje?
Ovo je jako dugačak put, pun opasnosti i zapreka, pun skrivenih neprijatelja. Prelazi li se takav put samo pomoću opisa, ili je sigurnije ići uz vodiča koji zna put?
Onaj ko želi postati potpuni insan za ovog kratkog života treba biti uz zrele i potpune ljude.
(Dr. Dilaver Selvi, Kaynaklarıyla Tasavvuf, str. 318.)
Da li znaš za kakvim ljudima je najveća nestašica? Ako tražiš učače, doktore ili poznavaoce šerijatskog prava, naći ćeš ih puno. Ali ako budeš tražio onoga koji bi te ka Allahu, dželle šanuhu, uputio, i mahanama tvog nefsa te podučio, nećeš naći osim vrlo malo. Pa ako ti se posreći i nađeš ga, zgrabi ga s obije tvoje ruke i ne ispuštaj ga. Ibn Ataullah Iskender, k.s. Muršid, duhovni vodič i doktor, igra neizmjerno važnu ulogu u duhovnom rastu i svaki musliman bi trebao da slijedi jednog ispravnog muršida čije djelovanje je u potpunosti u skladu sa Kur’anom i sunnetom. Muršid ne širi neku novu vjeru ili sektu, nego odgaja ljude kako bi zadobili ihlas, istinsko vjerovanje, da očiste svoja srca i sa ljubavlju da sprovode sve ono šta Allah dž.š. traži od nas u sklopu ehli-sunnetskog učenja po priznatim mezhebima.
Ako se i vi želite upoznati sa jednim ovakvim muršidom možete nam se obratiti porukom na naše stranice na društvenim mrežama ili na kontakt podatke na ovom linku: Kontakt
Muršid, duhovni vodič, igra neizmjerno važnu ulogu u duhovnom rastu i svaki musliman bi trebao da slijedi jednog ispravnog muršida čije djelovanje je u potpunosti u skladu sa Kur’anom i sunnetom. Preporučujemo vam da pročitate ove tekstove da naučite o važnosti muršida: Zašto nam treba muršid? i Šta je to posao muršida? Pozivamo vas na naše sohbete i druženja, prisustvovanje sohbetima i druženje nije uvjetovano vezivanjem za muršida – svi imaju pravo prisustvovati i sudjelovati u aktivnostima! Svi ste dobrodošli. Detaljnije o duhovnom odgoju i tesavvufu pročitajte na linku: Pojava tesavvufa kao sistema. Više o vezanju za muršida možete pročitati na ovom linku: Intisab – vezanje za potpunog muršida Više i detaljnije o tesavvufu možete pročitati na ovim likovima:- Šta je tesavvuf?
- Pojava tesavvufa kao sistema
- Tesavvuf – put Kur’ana i Sunneta
- Tesavvuf u današnjem vremenu
- Aktuelna pitanja u pogledu na tesavvuf
- Tema broja: Šta je tesavvuf?

